Fortschreitende Akzeptanz oder andauernde Innovationslücke?

Die Akzeptanz von Social Software unter den Fortune 500 Unternehmen in den USA ist groß. Dies ist das extrem zusammengefasste Ergebnis einer (statistisch vernünftig angelegten und durchgeführten) Studie, die das Center for Marketing Research der University of Massachusetts im Dezember 2006 durchführte (erfahren via Randgänge).

Hier das pdf der Studie, und einige Auszüge aus dem Executive Summary:

The hype is real.

The social media revolution is coming to the business world. […] the question has been, when, and even if, business will start to embrace the powerful technologies of social media?
[…] this research proves conclusively that social media is coming to the business world and sooner than many anticipated.
[…] corporate familiarity and usage of social media is racing far ahead of what many have predicted.
[…] From familiarity, the survey moved into the companies’ actual usage of social media.
[…] social media are far more widespread than anticipated

und besonders das hier:

Not only is this widespread adoption being driven by strong familiarity but also from the recognized critical role of social media to a company’s future success in today’s online world.
[…] And where these fast-growing, innovative companies lead certainly the corporate world will follow.

Fände ich gut, ist aber unwahrscheinlich. Das hier trifft die Realität mehr:

The Fortune 500 companies are very likely to be atleast a decade behind on technology. It is easier for CIO’s to stick with what was done before and works, even if there are better choices out there. Most big companies are very risk averse. The new dynamics of enterprise applications require a dramatic rethinking of business and technology models for sellers.

Dave Girouard von Google sekundiert in Networkworld, via Mike Gotta and Nicholas Carr:

Innovation is happening in the consumer world. Enterprise software is entirely bereft of soul. It is designed for business not for humans.

Interessanter Widerspruch zwischen Studie und diesen Aussagen – das ist ein Problem – oder auch gar kein Problem … schließlich sind Welten zwischen “darüber reden” und “es tun”

Auf jeden Fall wird diese Veranstaltung interessant – ich bin dabei und bin auf die Diskussionen gespannt.

One Response to “Fortschreitende Akzeptanz oder andauernde Innovationslücke?”

  1. centrestage says:

    Web 2.0: Unternehmen müssen jetzt aktiv werden…

    Das Thema “Web 2.0″ richtete sich bislang vor allem an die Endkonsumenten. Nach viel Marketingwirbel im Jahr 2006 um den Begriff “Web 2.0″ rücken nun die Nutzungsmöglichkeiten in den Unternehmen in den Mittelpunkt. Die…

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